START |  OM OSS  |  AKTIVITETER  |  BILDER  |  KONTAKT |  DOKUMENT |  LÄNKAR

Välkommen till Björkhagens Villa & Intresseförening

Vi går nu mot en sommar där vi som förening kan börja återinföra våra gamla rutiner och samtidig prova nya aktiviteter. Förutom det ordinarie som midsommarfirande och historievandring har vi i år en musik- och live-quizkväll i juli och clowen Cilla i augusti.

Vi i styrelsen hoppas naturligtvis att vi får möjligheten att träffa er alla på någon eller varför inte alla aktiviteter. Vi har tillsammans med kommunen två hastighetstavlor uppsatta i Björkhagen. Tavlorna flyttas runt i kommunen och vi är nu med i detta återkommande program. Vår förhoppning är att det leder till lägre hastigheter och ökad säkerhet.

Arbetet med att hålla bryggan i gott skick fortsätter. Under vintern har vi ersatt två stegar samt gjort reparationer på Hultabryggan. Vi kommer under sommaren köra bort en del tång samt flytta ett betongblock som släppt från bryggan. Vi hoppas ni vill fortsätta stötta vårt arbete och vara medlemmar i föreningen, utan ert stöd är arbetet inte möjligt!

Är du intresserad av att hjälpa till? Vi är ett gott gäng i styrelsen som träffas ca 5 gånger om året förutom de planerade aktiviteterna. Vi har även enklare uppgifter som gräsklippning runt bänkarna vid bryggan som är till stor hjälp för föreningen om du kan tänka dig att ta dig an någon uppgift. Vi ses vid bryggan i sommar!

// Christoffer Lantz, ordförande. ordf@bjorkhagensvillaforening.se

Följ oss gärna: